Okul Kontenjan ve Sınav Yönergeleri

Ege Üniversitesi

Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı

Türk Müziği Bölümü

2021-2022

Özel Yetenek Sınavı Kriterleri

2021-2022 Akademik Yılı “Türk Müziği Bölümü Yetenek Sınavı” iki aşamalı olarak yapılacak 

olup, COVID-19 korunma tedbirlerine uygun koşullar sağlanarak gerçekleştirilecektir.

Kontenjan: 70 Kişi

Türk Müziği Bölümü, Türk Halk Müziği/ Türk Sanat Müziği Anasanat Dalları 2021-2022 Eğitim#Öğretim Dönemi 

özel yetenek sınavlarının ön kayıt başvuruları https://konservatuvar.ege.edu.tr

adresinden online olarak yapılacak olup, I. Aşaması adayların müziksel becerilerini içeren video 

kayıtlarının sisteme yüklenmesi ile gerçekleştirilecektir.

I. aşamada, adayların gönderdiği kayıtlardaki performansları 100 puan üzerinden 

değerlendirilecek, 70 puan ve üzeri alan adaylar II. aşama sınavına girmeye hak kazanacaktır.

SINAV KRİTERLERİ:

I. Aşama:

• Adaylar sadece bir Anasanat Dalı’nı (THM - TSM) tercih edebilecektir. 

• Yerel ve geleneksel üslupları ifade eden Türk Halk Müziği’ne/ Türk Sanat Müziği’ne özgü 

repertuardan çalgı eşliksiz iki sözlü eser veya çalgı eşliksiz bir sözlü eser ve ilgili çalgısıyla bir çalgısal 

eser veya çalgı eşliksiz bir sözlü eser ve adayın kendisinin çalıp söylediği bir eser, profesyonel olmayan 

bir ortamda aday tarafından seslendirilecek ve video olarak kayıt altına alınacaktır. Kayıtlarda sadece 

aday olacak, başka bir şahsın çalgı eşliği ya da vokal desteği olması halinde direkt olarak başarısız 

sayılacaktır. Kaydın başında seslendirilecek eserin künyesi belirtilecektir. Bu ifade dışında kayıtta 

herhangi bir konuşmaya yer verilmeyecektir. Kayıtta başka konuşmaların bulunması elenme sebebi 

sayılacaktır. 

• Adaylar, seslendirecekleri eserleri belirlenen kriterlere uygun olarak https://konservatuvar.ege.edu.tr

adresinde bulunan başvuru formundaki alana belirlenen süre içerisinde yüklemek ile sorumludur.

• Belirtilen kriterlere uygun olmayan kayıtlar değerlendirmeye alınmayacaktır.

• Bu aşamada 100 puan üzerinden 70 puan ve üzeri alan adaylar II. aşama sınavına girmeye hak 

kazanırlar. Sınav sonuçları 70 puan ve üzeri “Başarılı” 69 puan ve altı “Başarısız” olarak ilgili web 

sayfasında ilan edilecektir.

VİDEO KAYIT KRİTERLERİ:

1. Eserler, mikrofonsuz bir şekilde sessiz bir ortamda kaydedilecektir. Stüdyo ortamında yapılan 

kayıtlar kabul edilmeyecektir.

2. Kayıtlarda herhangi bir teknik işlem (ses düzeltme, detone düzeltme vb.) uygulanmayacaktır. Teknik 

işlem uygulandığı tespit edilen kayıtlar geçersiz sayılacaktır.

3. Video kayıtlarında adayın yüzünün cepheden tam olarak ekranda görünmesine ve ışığın karşıdan 

gelecek şekilde ayarlanmasına özen gösterilmelidir. Ekranda net olarak görünmeyen adayların kayıtları 

geçersiz sayılacaktır. 

4. Video kayıtları MPEG ve AVI formatında olmalıdır, farklı formattaki videolar sisteme kabul 

edilmeyecektir.

5. Video kayıtları, video başına 50 MB’tan (megabayt) büyük olmayacaktır.

II. Aşama

2021-2022 Eğitim-Öğretim Dönemi Türk Müziği Bölümü giriş/yetenek sınavı II. aşamasında 

adaylara tercih ettiği anasanat dalına (Türk Halk Müziği/Türk Sanat Müziği) göre farklı Türk müziği 

çalgıları ve piyanodan aralık duyma ve müziksel hafızayı ölçen ikişer ezgi (piyanodan 1 ezgi), iki ritim 

kalıbı sorularak müziksel yetenekleri/hafızaları değerlendirilecektir. Buna göre puanlama aşağıda 

belirtilmiştir:

2 adet armonik aralık: 2X2=4 Puan

3 adet üç sesli uygu: 2X3=6 Puan

1 adet Piyano ezgisi: 1x10=10 Puan

2 adet ritim kalıbı: 2X10=20 Puan

2 adet Bağlama/Tanbur ezgisi: 2X15=30 Puan

İcra: 30 Puan (I. aşamada alınmış olan puanın %30’u icra puanı olarak eklenecektir)

Yerleştirme Puanı: II. aşamada 70 ve üzerinde puan alan adaylar ÖSYM kılavuzundaki hesaplama 

yöntemiyle belirlenerek sıralanır

1

Ege Üniversitesi

Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı

Ses Eğitimi Bölümü

2021-2022

Özel Yetenek Sınavı Kriterleri

2021-2022 Akademik Yılı “Ses Eğitimi Bölümü Yetenek Sınavı” iki aşamalı olarak 

yapılacak olup, COVID-19 korunma tedbirlerine uygun koşullar sağlanarak gerçekleştirilecektir.

Kontenjan: 26 Kişi

1. I. Aşama

1.1. Adaylar sadece bir Anasanat Dalı’nı (THM - TSM) tercih edebilecektir.

1.2. Adaylar ön kayıt başvurularını https://konservatuvar.ege.edu.tr adresinden online olarak yapacak olup, adayın

başvuru yapacağı Anasanat Dalı’na (Türk Halk Müziği Anasanat Dalı ve/veya Türk Sanat Müziği Anasanat Dalı)

uygun olarak, üç (3) adet sözlü eserin (üç türkü veya üç şarkı formunda eser), çalgı eşliği olmaksızın seslendirilmiş

duysal ve görsel kaydının yüklenmesi gerekmektedir. Ayrıca, adayların ön kayıt başvuru aşamasından öncesine

ilişkin olarak müzik alanındaki çalışmalarını içeren kısa özgeçmişlerini de yüklemeleri gerekmektedir. .3. Adayların,

ön kayıt başvurularında tercih edecekleri Anasanat Dalına göre Türk Halk Müziği alanında farklı yöre, tür, tavır,

dizge, usul vb., Türk Sanat Müziği alanında klasik üslup, tavır, tür, makam, usul vb. özellikleri içeren sözlü

eserlerden (türkü, şarkı) seçilmiş üç (3) eserin seslendirilmiş duysal ve görsel kaydının online olarak yüklenmiş

örnekleri değerlendirilecektir.

1.4. Bu aşamada adaylar, ses rengi, genişliği ve gürlüğü, eserleri doğru seslendirme becerisi, eserlerin zorluk

derecesi, seslendirme tavrı bakımından değerlendirilmeye tabi tutulacaktır.

1.5. Adayların, ön kayıt başvurularında Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği alanlarına uygun olarak, 1.2.

maddede belirtilen formatta online olarak yüklemiş oldukları duysal ve görsel kayıtlar, ilgili Anasanat Dallarındaki

birinci aşama jürilerince değerlendirmeye tabi tutulacak olup bu değerlendirmelerin sonuçları “BAŞARILI /

BAŞARISIZ” olarak açıklanacaktır. Adayların “BAŞARILI” olabilmesi için 60 ve üzerinde puan almış olması

gerekmekte olup bu adaylar ikinci aşama giriş yetenek sınavına girmeye hak kazanacaktır.

VİDEO KAYIT KRİTERLERİ:

1. Eserler, mikrofonsuz bir şekilde sessiz bir ortamda kaydedilecektir. Stüdyo ortamında yapılan 

kayıtlar kabul edilmeyecektir.

2. Kayıtlarda herhangi bir teknik işlem (ses düzeltme, detone düzeltme vb.) uygulanmayacaktır. 

Teknik işlem uygulandığı tespit edilen kayıtlar geçersiz sayılacaktır.

3. Video kayıtlarında adayın yüzünün cepheden tam olarak ekranda görünmesine ve ışığın karşıdan 

gelecek şekilde ayarlanmasına özen gösterilmelidir. Ekranda net olarak görünmeyen adayların 

kayıtları geçersiz sayılacaktır. 

4. Video kayıtları MPEG ve AVI formatında olmalıdır, farklı formattaki videolar sisteme kabul 

edilmeyecektir. 

5. Video kayıtları, video başına 50 MB’tan (megabayt) büyük olmayacaktır.

2

2. II. Aşama 

2.1. Adayların tercih ettiği Anasanat Dalı’na (Türk Halk Müziği Anasanat Dalı ve/veya Türk 

Sanat Müziği Anasanat Dalı) göre farklı Türk müziği çalgıları ve piyanodan biri aralık duyma, 

diğeri müziksel hafızayı ölçmeye yönelik ikişer ezgi, iki ritim kalıbı sorulacak, adaylardan bir 

eseri seslendirmesi istenerek, müziksel yetenekleri/becerileri değerlendirilecektir. Buna göre 

puanlama aşağıda belirtilmiştir:

Türk Halk Müziği Anasanat Dalı Türk Sanat Müziği Anasanat Dalı

Bağlama’dan 2 ezgi x 10= 20 Puan Tanbur’dan 2 ezgi x 10= 20 Puan 

Piyano’dan 2 ezgi x 10= 20 Puan Piyano’dan 2 ezgi x 10= 20 Puan

Ritim kalıbı 2 x 5= 10 Puan Ritim kalıbı 2 x 5= 10 Puan

Eser icra/seslendirme 50 Puan Eser icra/seslendirme 50 Puan

100 Puan 100 Puan

2.2. Ses Eğitimi Bölümü Yetenek Sınavı ikinci aşama sınav sonuçlarına göre değerlendirme “100 

üzerinden en az 70 puan” alan adaylar arasında en yüksek puandan başlayarak sıralanacaktır.

2.3. Ses Eğitimi Bölümü, Yetenek Sınavı İkinci Aşaması, Türk Halk Müziği Anasanat Dalı Jürisi

ve Türk Sanat Müziği Anasanat Dalı Jürisi olmak üzere iki ayrı jüri tarafından gerçekleştirilecektir.

Yerleştirme Puanı: İkinci aşamada 70 ve üzerinde puan alan adaylar ÖSYM kılavuzundaki 

hesaplama yöntemiyle belirlenerek sıralanır.

2

Ege Üniversitesi

Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı

Türk Halk Oyunları Bölümü

2021-2022

Özel Yetenek Sınavı Kriterleri

2021-2022 Akademik Yılı “Türk Halk Oyunları Bölümü Yetenek Sınavı” iki aşamalı olarak 

yapılacak olup, COVID-19 korunma tedbirlerine uygun koşullar sağlanarak gerçekleştirilecektir.

Kontenjan: 34 kişi

 Ön kayıt başvuruları https://konservatuvar.ege.edu.tr adresinden online olarak yapılacaktır.

Eleme Barajı

I. aşamada 60 puan alan adaylar II. aşama sınavına girmeye hak kazanırlar.

I. AŞAMA

Müzik Algılama: 

Piyanodan çift ses algılama ve tekrarlama becerisi 20 Puan

Ezgi algılama ve tekrarlama becerisi 30 Puan

Ritim algılama ve tekrarlama becerisi 50 Puan

100 Puan

II. AŞAMA

Hareket Algılama: Gösterilen hareket veya hareket cümlesini tekrarlayabilme becerisi değerlendirilir.

Bireysel Uygulama: ZEYBEK, TEKE, HALAY, BAR, HORON, HORA, KARŞILAMA, KAŞIK, 

KAFKAS.

Yukarıda verilen Türk Halk Oyunları türleri içerisinden aday tarafından belirlenecek 4 farklı 

türden oyunlar seçilerek farklı hareket cümleleri içeren 2 dakikalık bir sunum hazırlanacak, bu sunumun 

müziği aday öğrenci tarafından birbirine bağlı olarak hazırlanıp önceden MP3 formatında taşınabilir bellekte 

aday numarası, ad soyadı ile birlikte sınav komisyonuna teslim edilecektir. 

Toplu Uygulama: Adayların öğretilen oyunu toplu halde, kısa sürede öğrenip uygulayabilme becerisi

değerlendirilir.

Bu aşamada mesafe ve hijyen kuralları kapsamında aday sayısı azaltılarak küçük gruplar 

oluşturulacak, temassız hareket serileri ile adayların algılama ve uygulama becerileri 

puanlandırılacaktır. 

Kondisyon Testi: Adayın biyomotor becerilerinin, temel saha testleri ile değerlendirilmesi amaçlanır. Aday 

genel sağlık sorgu formunu doldurduktan sonra genel postür değerlendirilmesine alınır.

Uygulama sırasında mesafe ve hijyen kurallarına uyulması gerekmektedir. Test sahasına 4 kişiden 

fazla aday alınmayacaktır. 

Puanlama: Hareket Algılama 50

 Bireysel Uygulama 20

 Toplu Uygulama 15

 Kondisyon Testi 15

 100 Puan 

Yerleştirme Puanı: İkinci aşamada 70 ve üzerinde puan alan adaylar ÖSYM kılavuzundaki 

hesaplama yöntemiyle belirlenerek sıralanır.

Ege Üniversitesi

Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı

Çalgı Yapımı ve Onarımı Bölümü

2021-2022

Özel Yetenek Sınavı Kriterleri 

2021-2022 Akademik Yılı “Çalgı Yapımı ve Onarımı Bölümü Yetenek Sınavı” iki aşamalı olarak 

yapılacak olup, COVID-19 korunma tedbirlerine uygun koşullar sağlanarak gerçekleştirilecektir. 

Kontenjan: T.C: 15 Kişi KKTC: 1

 Ön kayıt başvuruları https://konservatuvar.ege.edu.tr adresinden online olarak yapılacaktır.

I. Aşama Müzik Sınavı 

Sınav Şekli:

a) Piyanodan verilen tek ses, armonik aralık ve 2 adet ezginin tekrarı.

b) Bağlama çalgısından verilecek iki ezginin tekrarı.

c) İki adet ritim kalıbının tekrarı.

3

d) Türk Halk Müziği veya Türk Sanat Müziği sözlü eserlerinden 1 (bir) tanesinin vokal olarak icrası.

Değerlendirme; 100 puan üzerinden yapılmakta olup, 60 puan ve üzeri alan adaylar başarılı 

sayılmaktadır. Alınan puanlar “BAŞARILI / BAŞARISIZ” olarak https://konservatuvar.ege.edu.tr

sayfasında açıklanacak, “BAŞARILI” olan adaylar ikinci aşama (Atölye) sınavına girmeye hak 

kazanacaktır.

Puanlama:

2 Adet Piyano Ezgisi 2x10 = 20 Puan

2 Adet Armonik Aralık 2x5 = 10 Puan

2 Adet Bağlama Ezgisi 2x15 = 30 Puan

2 Adet Ritim Kalıbı 2x10 = 20 Puan

Eser İcrası 1x20 =20 Puan

 100 Puan

II. Aşama Atölye Sınavı 

Sınav Şekli:

İkinci aşama sınavı görsel algılama (çizim) ve el yeteneği aşamalarından oluşmaktadır. Görsel 

algılama sınavında herhangi bir nesnenin iki boyutlu ve oranlı çizimi yapılmaktadır. El yeteneği sınavında 

ise belirlenen temrinlerin belli kriterlere uygun olarak hazırlanması istenmektir.

Puanlama:

Görsel algılama 30 Puan

El yeteneği 70 Puan

 100 Puan 

Yerleştirme Puanı: İkinci aşamada 70 ve üzerinde puan alan adaylar ÖSYM kılavuzundaki 

hesaplama yöntemiyle belirlenerek sıralanır. 

Akdeniz Üniversitesi Antalya Devlet Konservatuvarı 

Akdeniz Üniversitesi Yerleşkesi (Kampus)

Dumlupınar Bulvarı 07058 / ANTALYA

Sınav Aşamaları 

Madde 10- (1) Bölümler kendi özellikleri gereğince her yıl Bölüm Kurulunda alacakları 

karara göre tek, iki veya üç aşamalı sınav yapabilirler. 

Sınavlarda Aranan Şartlar

Madde 11-

(1) Müzik Bölümü 

a) Piyano, Yaylı Çalgılar, Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Ana Sanat Dalları’nda:

Lisans Devresi Özel Yetenek Sınavları’nda, Piyano, Gitar, Keman, Viyola, Viyolonsel, Kontrabas, Obua, Flüt,

Klarinet, Fagot, Korno, Trompet, Trombon Sanat Dalları için adaylar uygulamalı olarak sınava alınırlar. Adayın

müzikal yeteneğini, algılamasını ve yatkınlığını ölçmeye yönelik sınavın yanı sıra adaylar, Antalya Devlet

Konservatuvarı Lisans Devresi Özel Yetenek Müfredatlarında bulunan bir programı çalgı, işitme ve kuram alanında

sergilemek zorundadır.

2)Sınav Aşamaları

a)1. Aşama İşitme ve Kuram Sınavı:

İŞİTSEL

1. La notası referansından sonra çalınan tonu tanımlamak

La notası La’dan sonra ton bulma 10 puan 5 adet

Her bir doğru ton tanımı 2 puandır.

2. Beş oktav içinde çalınan aralıkları (inici veya çıkıcı) tanımlamak (aralıkları oktav farkı gözetmeden bir oktav

içinde aldıkları isimlere göre tanımlayınız.

Duyarak aralık tanımlama (beş oktav)5 adet armonik, melodik karışık 10 puan

Puanlama sistemi:

Duyarak tanımlama: her bir aralık ikişer puan olarak hesaplanır.

4

Örnek soru 1: Aşağıdaki aralıkların işitsel olarak tanımlanması.

4. Yedi anahtarı aşağıdaki örnekte belirtilen hızlarda okuyabiliyor olmak. Yedi anahtar 1 adet 10 puan

Puanlama sistemi:

- 8 ve 10 puan arası: Verilen metronom hızında 1 ile 3 hata (durarak okuma ve yanlış nota ismi söyleme) yaptı. *

- 5 ve 7 puan arası: Verilen metronom hızının altında okudu. 1 ile 3 hata(durarak) okuma ve yanlış nota ismi

söyleme) yaptı.*

- 0 ve 4 puan arası: Verilen metronom hızının çok altında okudu. 5 ve 5’ten fazla hata (durarak okuma ve yanlış nota

ismi söyleme) yaptı. Anahtar değişimlerinde fazla bekledi.

* İkinci tekrarında hatalarını düzeltmesi olumlu puan olarak yansır

5

(3) Geleneksel Türk Müziği Bölümü

 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği Ana Sanat Dalı’nda; Adayların Lisans Devresi 

Özel Yetenek Sınavları’na müracaat edebilmesi için; eğitimini, icrasını ve araştırmasını 

engelleyecek ölçüde bedensel özrü, kalıcı bir ses bozukluğu ve konuşma kusurları bulunmamalıdır.

İki aşamada yapılacak olan Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği Ana Sanat Dalı 

Sınavları’nda adaylar bireysel olarak sınava alınacaklardır. Sınav Duyuş ve İcra değerlendirilmesi 

adı altında uygulamalı olarak yapılacaktır. 

 1) Duyuş Sınavı:

 Duyuş sınavında adaydan, Piyano ile verilecek olan sesleri tekrarlaması, ezgi tekrarında ise Piyano, Bağlama(THM)

ve Kanun(TSM) sazıyla verilecek tonal ve modal ezginin tekrarlanması istenecektir. Bu sınavda:

a) 5 tek ses, 4 iki ses, 4 üç ses ve 2 dört ses,

b) Türk Müziği ayak-makamlarından seçilerek oluşturulan 2 farklı ezgi,

c) 2 adet ritim cümlesi sorulacaktır. 

 2) İcra Sınavı:

 Türk Halk Müziği Çalgıcılığı ve Türk Sanat Müziği Çalgıcılığı Sanat Dalı’na başvuracak adaylar, Türk Sanat

Müziği Çalgıları’ndan; (Ney, Kemençe, Kanun, Ud), Türk Halk Müziği Çalgıları’ndan (Bağlama, Kaval, Kabak

Kemane) çalgılarını seçebileceklerdir. Adaylar belirtilen enstrümanlar haricinde başka enstrümanları çalarak

da sınava katılabilirler. Adaylar, sınavda Türk Sanat Müziği veya Türk Halk Müziği Formları’ndan biri sözlü, biri 

de saz eseri olmak koşuluyla hazırladığı iki eseri çalmalıdır.Adaylar sınava katıldıkları enstrümanlardan başarılı

olmaları halinde, sınav komisyonu tarafından fiziksel uygunluklarına göre değerlendirilerek, yukarıda belirtilen

bölümde eğitimi verilen çalgılara kabul edileceklerdir.

İcra edilecek eserlerin notaları 3 nüsha olarak Sınav Komisyonu’na sunulacaktır

6

Asil ve Yedek Aday Kayıtları

Madde 13- (1) Sınav sonuçları en yüksek puandan, en düşüğe doğru sıralanır, başarı notu 100 üzerinden 70 puandır.

70 ve üzeri puan alan adaylar kontenjan ve puan sıralamasına göre ayıt yaptırmaya hak kazanır. Kontenjan sayısının

tamamlanamadığı hallerde 70 puan barajını aşan yedek adaylar sırası ile kayıt yaptırabilirler. 70 puanın altında not

alan adaylar kontenjan açığı bulunsa bile değerlendirmeye alınmazlar.

2021-2022 öğretim yılı için Sakarya Üniversitesi Devlet Konservatuarı 

ESASLARI Sınavla öğrenci alacak Bölümler:

1. Müzikoloji Bölümü (20 Öğrenci)

2. Çalgı Eğitimi Bölümü (TSM Çalgı:10, THM Çalgı:10; Toplam:20 Öğrenci)

3. Ses Eğitimi Bölümü (TSM Ses:10, THM Ses:10; Toplam:20 Öğrenci)

4. Türk Halk Oyunları Bölümü (Kız: 12, Erkek: 13; Toplam 25 Öğrenci

1. AŞAMA (ÖN ELEME) SINAVI

Adaylardan istenecek video içerikleri aşağıda bölümlere göre ayrıştırılmış olarak verilmektedir.

MÜZİKOLOJİ BÖLÜMÜ

Adaylardan, 3 dakikalık performans video kayıtlarının yanında müzik alanında yapmış oldukları çalışmaları,

performans kayıtlarını, afiş ve konser programlarını içeren bir portfolyo dosyası hazırlayıp sisteme yüklemeleri

istenir. Video kaydında, adaylar sesle veya çalgı ile hazırlamış oldukları bir eseri icrâ edeceklerdir. Performans

videosu sınavında adayın icrâsınındoğruluğu ve temizliği, sesiyle ya da sazıyla ölçülür. Sınavda seslendirilecek/

çalınacak eserler; okul şarkısı, çocuk şarkısı, marş, düzenleme yapılmış türküler, vb. türlerin herhangi birinden

olmamalıdır. Türk sanat müziği eserlerinin klâsik uslûba, türkülerin ise yöresel uslûba uygun olarak icra edilmesi

gereklidir. Adaylar kendi besteleri dışında tanınmış bestekârların eserlerini seslendireceklerdir. Beste formundaki

türküler kabul edilmeyecektir. Batı Müziği eserleri ise orijinal hali veya Türkçe sözleri ile icrâ edilebilir.

NOT: Müzikoloji Bölümüne başvuran adayların performans göstereceği çalgılar konusunda bir ınır yoktur.

TÜRK HALK OYUNLARI BÖLÜMÜ

Adayların, kendileri tarafından belirlenecek en az 3 farklı Türk Halk Oyunları türlerinden (Zeybek, Teke, Halay, Bar,

Horon, Hora, Karşılama, Kaşık, Kafkas) bir dans kompozisyonu hazırlayarak , 3 dakikalık bir performans sunumu

hazırlamaları gerekmektedir. Bu performansa ait müzikler aday tarafından hazırlanacaktır.

ÇALGI EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

Çalgı Eğitimi Bölümü THM Çalgı ve TSM Çalgı olmak üzere iki programa öğrenci alımı yapacaktır. Adayların,

THM veya TSM alanında çalmış olduğu çalgının teknik özelliklerini gösterecek düzeyde 3 dakikalık bir performans

videosu göndermeleri istenir. THM Çalgı Programında yörede geleneksel olarak icra edilen tüm çalgılar ile sınava

girilebilir. Adaylar çalgı ile hazırlamış oldukları yörenin geleneksel müzik icrasına uygun (yöresel uslup, ahalli

sanatçı tavrı) olarak seçecekleri bir eseri icrâ edeceklerdir. Okulumuzda THM çalgı ailesinden; Bağlama, Kaval,

Mey, Zurna, Tar sazlarının eğitimi verilmektedir. Bu nedenle farklı çalgılardan sınava giren öğrencilerin kazanmaları

halinde eğitimlerine okulumuzda bulunan çalgı türlerinden seçim yapacaklarını bilmeleri gerekmektedir.TSM Çalgı

Programına başvuracak adaylara Ud, Kanun, Keman, Klasik Kemençe, Tanbur, Klarnet, Viyola, Ney çalgılarından

birisi üzerinden sınav yapılacaktır. Bahsedilen çalgılar haricinde çalgı ile aday çalgı eğitimi bölümü çalgı

performans sınavına kabul edilmeyecektir. Adaylar çalgı ile hazırlamış oldukları Türk sanat müziği geleneğine

uygun bir seri klasik, geleneksel üsluba göre icrâ edeceklerdir.

NOT: Bu sınavda adayın icrâsının doğruluğu ve temizliği, geleneğe uygun üslubu ölçülür. Sınavda icra edilecek 

eserler; okul şarkısı, çocuk şarkısı, marş, düzenleme yapılmış türküler, yabancı sözlü eserler vb. türlerin herhangi 

birinden olmamalıdır 

SES EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

Ses Eğitimi Bölümü THM Ses ve TSM Ses olmak üzere iki programa öğrenci alımı yapacaktır. Adayların, THM 

veya TSM alanına uygun bir eseri klasik, geleneksel ve yöresel üsluba göre icrâ ettikleri 3 dakikalık bir performans 

videosu göndermeleri istenir.THM Ses Programına başvuracak adaylar Türk Halk Müziği alanında seçecekleri 

yörenin geleneksel müzik icrasına (yöresel üslup, mahalli sanatçı tavrı) uygun bir biçimde, eşliksiz

olarak icra edeceklerdir. TSM Ses Programına başvuracak adaylar seçtikleri Türk sanat müziği eserini geleneksel

üsluba uygun bir biçimde eşliksiz icra edeceklerdir.

7

NOT: Bu sınavda adayın icrâsının doğruluğu ve temizliği, geleneğe uygun üslubu ölçülür. Sınavda icra edilecek 

eserler; okul şarkısı, çocuk şarkısı, marş, düzenleme yapılmış türküler, yabancı sözlü eserler vb. türlerin herhangi 

birinden olmamalıdır.

2. AŞAMA (SIRALAMA) SINAVI

Performans Videoları jüri tarafından değerlendirilen adaylar, bölüm kontenjanının Türk Halk Oyunları Bölümü için 

iki katı (24 Kız, 26 Erkek toplam 50 kişi), diğer bölümler için üç katı (60 kişi) olacak şekilde sıralanıp ikinci aşama 

sınavına çağırılacaktır.

MÜZİKOLOJİ BÖLÜMÜ ÖZYS

Müzikoloji programı sınavı, Müziksel Algı ve Müzik Kültürü sınavından oluşmaktadır.Sınavda değerlendirilecek

konuların nitelikleri aşağıda belirtilmektedir.

AŞAMALAR SORULAR PUAN

Tek Ses İşitme 3x1=3

İki Ses İşitme 4x4=16

Üç Ses İşitme 3x5=15

Ezgi Tekrarı 4x6=24

Ritim Tekrarı 2x8=16

Çalgı/Ses Performans 12

MÜZİK Türk Müziği 7

Batı Müziği Tarihi 7

 Toplam 100

MÜZİKSEL ALGI AŞAMASI

Tek Ses İşitme: 3Adet

İki Ses İşitme: 4 Adet

Üç Ses İşitme: 3 Adet

Not: Piyanoda çalınan sesler “na veya a” hecesi ile tekrarlanmalıdır. Ezgi Tekrarı: İkişer motiften (4 göze) oluşan 2

tonal ve 2 makamsal 4 ezgi Ritim Tekrarı: İkişer motiften (4 göze) oluşan 2 ritim cümlesi (2 zamanlı ritim ve aksak 

ritim) Çalgı/Ses Performans: Adaylar Çalgılarıyla/Sesleriyle hazırlamış oldukları bir eseri icrâ deceklerdir.

Performans sınavında adayın icrâsının doğruluğu ve temizliği, sesiyle ya da sazıyla ölçülür.

Önemli Uyarı: Bu aşamada adaya sorular bir defa yöneltilecektir. Adayın, tekrar isteme hakkı yoktur.

MÜZİK KÜLTÜRÜ AŞAMASI

Bu aşamada, komisyon tarafından belirlenmiş Türk Müziği ve Batı Müziği tarihlerine yönelik sorularla, adayın

müzik kültürü ve birikimi ölçülecektir.Değerlendirme: Sınav sonucunda 20 öğrenci kayıt kabul hakkı kazanacaktır.

ÇALGI EĞİTİMİ BÖLÜMÜ TSM ÇALGI ve THM ÇALGI ALANLARI ÖZYS

AŞAMALAR SORULAR PUAN

Tek Ses İşitme 3x1=3

İki Ses İşitme 4x2=8

Üç Ses İşitme 2x3=6

Ezgi Tekrarı 4x8=32

Ritim Tekrarı 2x8=16

ÇALGI PERFORMANS Adayın 

 Hazırladığı 1 Eser 35

 Toplam 100

MÜZİKSEL ALGI AŞAMASI

Tek Ses İşitme: 3Adet

İki Ses İşitme: 4 Adet

Üç Ses İşitme: 2 Adet

Not: Piyanoda çalınan sesler “na veya a” hecesi ile tekrarlanmalıdır.

Ezgi Tekrarı: İkişer motiften (4 göze) oluşan 2 tonal ve 2 makamsal 4 ezgi

Ritim Tekrarı: İkişer motiften (4 göze) oluşan 2 ritim cümlesi (2 zamanlı ritim ve aksak itim)

Önemli Uyarı: Bu aşamada adaya sorular bir defa yöneltilecektir. Adayın, tekrar isteme hakkı yoktur

8

ÇALGI PERFORMANS AŞAMASI

Devlet konservatuvarında öğretim elemanı olan çalgılar üzerinden sınav yapılacaktır. Çalgı eğitimi bölümünde TSM

alanından Ud, Kanun, Keman, Klasik Kemençe, Tanbur, Klarnet, Viyola, Ney; THM alanından ise Bağlama, Tar,

Kaval, Mey-Zurna çalgılarından birisi üzerinden sınav yapılacaktır. Bahsedilen çalgılar haricinde çalgı ile aday çalgı

eğitimi bölümü çalgı performans sınavına kabul edilmeyecektir. Adaylar çalgı ile hazırlamış oldukları Türk Sanat

Müziği veya Türk Halk Müziği geleneğine uygun bir eseri klasik, geleneksel veya yöresel üsluba göre icrâ

edeceklerdir. Bu sınavda adayın icrâsının doğruluğu ve temizliği sazıyla ölçülür. Sınavda icra edilecek eserler; okul

şarkısı, çocuk şarkısı, marş, düzenleme yapılmış türküler, vb. türlerin herhangi birinden olmamalıdır. Türk Sanat

Müziği eserlerinin klâsik geleneksel uslûba, Türk Halk Müziği eserlerinin ise yöresel uslûba uygun olarak çalgı ile

çalınması gereklidir. Değerlendirme: Sınav sonucunda Çalgı eğitimi bölümüne 10 öğrenci Çalgı TSM, 10 öğrenci

Çalgı THM alanından olmak üzere toplam 20 öğrenci kayıt kabul hakkı kazanacaktır.

SES EĞİTİMİ BÖLÜMÜ TSM SES ve THM SES ALANLARI

AŞAMALAR SORULAR PUAN

Tek Ses İşitme 3x1=3

İki Ses İşitme 4x2=8

Üç Ses İşitme 2x3=6

Ezgi Tekrarı 4x8=32

Ritim Tekrarı 2x8=16

SES Adayın 35

PERFORMANS Hazırladığı 1 Eser

 Toplam 100

MÜZİKSEL ALGI AŞAMASI

Tek Ses İşitme: 3Adet

İki Ses İşitme: 4 Adet

Üç Ses İşitme: 2 Adet

Not: Piyanoda çalınan sesler “na veya a” hecesi ile tekrarlanmalıdır.

Ezgi Tekrarı: İkişer motiften (4 göze) oluşan 2 tonal ve 2 makamsal 4 ezgi

Ritim Tekrarı: İkişer motiften (4 göze) oluşan 2 ritim cümlesi (2 zamanlı ritim ve aksak 

ritim)

Önemli Uyarı: Bu aşamada adaya sorular bir defa yöneltilecektir. Adayın, tekrar

isteme hakkı yoktur.

SES PERFORMANS AŞAMASI

Adaylar sesiyle hazırlamış oldukları Türk Sanat Müziği veya Türk Halk Müziği geleneğine uygun bir eseri klasik,

geleneksel ve yöresel üsluba göre icrâ edeceklerdir.Bu sınavda adayın icrâsının doğruluğu ve temizliği, geleneğe

uygun üslubu ölçülür. Sınavda icra edilecek eserler; okul şarkısı, çocuk şarkısı, marş, düzenleme yapılmış türküler,

vb. türlerin herhangi birinden olmamalıdır. Türk Sanat Müziği eserlerinin klâsik geleneksel üslûba, Türk Halk

Müziği eserlerinin ise yöresel üslûba uygun olarak ses ile icrasının yapılması gereklidir. 

Değerlendirme: Sınav sonucunda Ses eğitimi bölümüne 10 öğrenci Ses TSM, 10 öğrenci Ses THM alanından olmak

üzere 20 öğrenci kayıt kabul hakkı kazanacaktır.

TÜRK HALK OYUNLARI BÖLÜMÜ

AŞAMALAR SORULAR PUAN

Tek Ses İşitme 4x1=4

Ezgi Tekrarı 4x4=16

Ritim Tekrarı 5x4=20

Hareket Algılama 60 

top:100

MÜZİKSEL ALGI AŞAMASI

Tek Ses İşitme: 4 Adet

Not: Piyanoda çalınan sesler “na veya a” hecesi ile tekrarlanmalıdır.

Ezgi Tekrarı: ikişer motiften (4 göze) oluşan 1 tonal ezgi ikişer motiften (4 göze) oluşan 2 makamsal ezgi Ritim

Tekrarı: ikişer motiften (4 göze) oluşan 5 ritim cümlesi (2 adet iki zamanlı ritim, 3

adet aksak ritim)

9

Önemli Uyarı: Bu aşamada adaya sorular bir defa yöneltilecektir. Adayın, tekrar isteme hakkı yoktur.

PERFORMANS AŞAMASI

Hareket Algılama: Bu bölümde adaylara komisyon tarafından belirlenmiş 5 hareket içerisinden, kendilerinin kura ile

belirleyeceği 2 hareket gösterilecek ve adaylardan tekrar etmeleri istenecektir.

Değerlendirme: Sınav sonucunda Türk Halk Oyunları Bölümüne 12 kız öğrenci, 13 erkek öğrenci olmak üzere 25

öğrenci kayıt kabul hakkı kazanacaktır

 KAÜ Devlet Konservatuvarı Müdürlüğü 2020 Özel Yetenek Sınav Kılavuzu 

Müzik Bölümü Özel Yetenek Sınavı; tek aşamalı yapılır. Adaylar, Piyano-Gitar-Arp Ana Sanat Dalı, Yaylı Çalgılar

Ana Sanat Dalı, Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Ana Sanat Dalı için uygulamalı olarak sınava alınırlar. Adayın

müzikal yeteneği, algılaması ve yatkınlığı yanı sıra Kafkas Üniversitesi Devlet knservatuvarı lisans programına giriş

sınavı içeriklerinde istenen seviyede bir programı çalarak ve söyleyerek seslendirmeleri ölçülür. 

Değerlendirme 100 puan üzerinden olup en az 70 puan alan aday başarılı sayılır. Sonuçlar Başarılı/Başarısız

şeklinde açıklanır.

a) Tek ses, iki ses ve akor işitme: Piyano ile çalınacak sesleri “na” hecesiyle tekrarlayabilme (Toplam 22 Puan) 

Örnek: Artık ve eksik aralık işitme vb.

b) Ezgi algılama: Biri tonal, biri makamsal olmak üzere piyano ile çalınacak iki adet ezgiyi “na” hecesiyle

tekrarlayabilme (7+7=14 Puan).

c) Ritim Algılama: Vurulacak iki ve dört ölçülük iki adet ritim kümesini vurarak tekrarlayabilme (7+7=14 Puan).

ç) Söyleme: Aday bu aşamada ses genişliğine uygun verilecek bir ses üzerinden sözü ve müziği ile önce İstiklal

Marşı’nı seslendirir. İkinci olarak da kendi seçtiği (şarkı, şan parçası vb.) bir eseri seslendirir.Uyarı: Aday seçeceği

eserin niteliğine önem vermeli (Pop müzik veya türkü yerine okul şarkısı, arş, arya vb. gibi eser seçmeli).

 Değerlendirme İstiklal Marşı 10, diğer eser 10 olmak üzere toplam 20 puan üzerinden yapılır. 

Söyleme sınavı değerlendirilirken şu özellikler dikkate alınır; 

* Sesin tonu ve niteliği (4 puan)

* Doğru seslendirme (Entonasyon, tartım vb.) (4 puan)

* Etkili seslendirme (Yorum) (2 puan)

d) Çalma: Adaydan bu aşamada gireceği çalgısının repertuarına uygun kendi seçtiği bir etüdü ve bir eseri

seslendirmesi istenir. 

 Değerlendirme etüt 15, eser 15 olmak üzere toplam 30 puan üzerinden yapılır.Çalma sınavı değerlendirilirken şu

özellikler dikkate alınır;

* Doğru ve temiz çalma : Etüt ve eseri doğru çalma, temiz ses elde etme (6 puan)

* Etüt ve eserin düzeyi : Etüt ve eserin teknik düzeyi ve zorluk derecesi (3 puan) 

* Teknik düzey : Etüt ve eserin gerektirdiği teknik becerileri uygulayabilme (3 puan)

* Müziksel yorum : Etüt ve eseri ruhuna uygun ve etkili seslendirebilme (3 puan)

.2.1. Müzik Bölümü

7.2.1.1. Müzik Bölümü Özel Yetenek Sınavı Puanlandırma 

Ayrıca sınav esnasında jüri üyeleri, gerekli gördüğü takdirde genel kültür ve sanat hakkında sorular sorabilir ve

adayın fiziksel yapısının çalgısına uygun olup olmadığına bakabilir. Geleneksel Türk Müziği Bölümü özel yetenek

sınavı tek aşamalı yapılır. Adaylar Türk Sanat Müziği Ana Sanat Dalı, Türk Halk Müziği Ana Sanat Dalı ve Türk

Halk Oyunları Ana Sanat Dalı için ygulamalı olarak sınava alınırlar. Ayrıca sınav adayların müzikal yeteneğini,

algılamasını ve yatkınlığını ölçmeye yönelik olup, adayların icra yeteneğinin ölçülmesine dayalı ses veya çalgı ile

bireysel icrasının değerlendirileceği bölümlerden oluşur. Türk Halk Oyunları Ana Sanat Dalına başvuran adaylara

ayrıca hareket, figür tekrarı gibi sorular sorulur. Dans edebilme becerileri, kondisyonları ve fiziksel özellikleri

ölçülerek değerlendirilir.Değerlendirme 100 puan üzerinden olup en az 70 puan alan aday kesin kayıt yaptırmaya

hak kazanır.

a) Tek ses, iki ses ve akor işitme: Piyano ile çalınacak sesleri “na” hecesiyle tekrarlayabilme (Toplam 20 Puan) 

Örnek: Artık ve eksik aralık işitme vb.

b) Ezgi algılama: Biri tonal, biri makamsal olmak üzere piyano ile çalınacak iki adet ezgiyi “na” hecesiyle

tekrarlayabilme (10+10=20 Puan).

c) Türk Müziği Ezgi Algılama: Bağlama veya Tambur ezgilerinden müziksel hafızayı ölçmeye/algılamaya ilişkin 1

ezginin tekrar edilmesi (20 puan)

10

ç) Ritim Algılama: Vurulacak iki ve dört ölçülük iki adet ritim kümesini vurarak tekrarlayabilme (10+10=20 Puan).

d) İcra: Türk Sanat Müziği ve Türk Halk Müziğinin seçkin örneklerinden adayın hazırlamış olduğu “en az iki” sözlü

eserden, komisyon tarafından seçilecek olan birinin seslendirilmesi istenir. Buna göre şağıdaki özellikler puanlanır. 

d-1) Ses rengi, ses genişliği, sesin gürlüğü (5 puan)

d-2) Eserlerin zorluk derecesi (5 puan)

d-3) Entonasyon (5 puan)

d-4) Söyleyiş özelliği, tavır (5 puan)

7.2.2. Geleneksel Türk Müziği Bölümü

7.2.2.1. GTM Bölümü Özel Yetenek Sınavı Puanlandırma Tablosu

(Türk Halk Müziği Ana Sanat Dalı / Türk Sanat Müziği Ana Sanat Dalı)

Değerlendirme 100 puan üzerinden olup en az 70 puan alan aday kesin kayıt yaptırmaya hak kazanır.

a) Tek ses, iki ses ve akor işitme: Piyano ile çalınacak sesleri “na” hecesiyle tekrarlayabilme (Toplam 15 Puan) 

Örnek: Artık ve eksik aralık işitme vb.

b) Ezgi algılama: Piyano ile çalınacak ezgiyi “na” hecesiyle tekrarlayabilme (15 Puan).

ç) Ritim Algılama: Vurulacak dört ölçülük ritim kümesini vurarak tekrarlayabilme (15 Puan).

d) Hareket Algılama: Gösterilen 2 adet hareket veya hareket cümlesini tekrarlayabilme (15 Puan)

e) Bedensel Ritim Algılama: Çalınacak ritim eşliğinde o ritme uygun hareket edebilme (15 Puan)

f) Bireysel Uygulama: Bireysel uygulamada en az 3, en fazla 4 dakikalık süre içerisinde 4 değişik 

halk dansı (Zeybek-Teke, Halay-Bar, Horon ve Kafkas) türünden karma potpuri hazırlanıp sunulacak. Bu sunumun

müziği aday öğrenci tarafından birbirine bağlı olarak hazırlanıp önceden Mp3 formatında (aday bilgileri olacak

şekilde) sınav komisyonuna teslim edilecektir (20 Puan)

g) Bedensel Uygunluk ve Kondisyon: Adayların esneklik, sıçrayabilme becerisi, çabukluk, denge, 

koordinasyon vb. özelliklerin ölçülmesi (5 Puan)

GAZİANTEP TMDK

11

Türk Müziği Bölümü Ses Eğitimi Bölümü Türk Halk Oyunları Bölümü 

1.Aşama 

Ön Eleme 

Sınavı 

2.Aşama 

Alan Yeterlilik 

Sınavı 

1.Aşama 

Ön Eleme 

Sınavı 

2.Aşama 

Alan Yeterlilik 

Sınavı 

1.Aşama 

Ön Eleme 

Sınavı 

2.Aşama 

Alan Yeterlilik 

Sınavı 

%60 %40 %60 %40 %40 %60 

Özel Yetenek Sınav Puanları (ÖYSP) tablodaki bölümlere göre belirlenmiş olan oranlar 

dikkate alınarak aşağıda belirtilen şekilde hesaplanır. 

Adayın Özel yetenek sınav puanının (ÖYSP) değerlendirmeye alınıp, yerleştirme 

puanının (YP) hesaplanabilmesi için Türk Müziği ve Ses Eğitimi Bölümlerinde Ön 

Eleme Sınavı Katkı Puanı (ÖESPx0.60), Türk Halk Oyunları Bölümünde Ön Eleme 

Sınavı Katkı Puanı (ÖESPx0.40) ile Alan Yeterlilik Sınavının toplamından 50 ve üzeri 

puan almış olması şartı aranır. 

Ayrıca adayın yerleştirme puanının (YP) hesaplanabilmesi için her iki sınava da 

girmiş olması şarttır. 

Türk Müziği, Ses Eğitimi ve Türk Halk Oyunları Bölümlerinin sınavlarının kriter, 

uygulama ve değerlendirme puanları aşağıdaki gibidir. 

Tablo 3. Birinci aşama “Ön Eleme” sınavı değerlendirme ölçütleri 

Kriterler Uygulama Şekli Değerlendirme 

Tek ses algılama ve uygulama 

becerisi 

Piyanodan duyurulan tek sesin, aday tarafından 

algılanıp tekrar edilmesidir. 10 puan 

Çift ses algılama ve uygulama 

becerisi 

Piyanodan duyurulan armonik çift seslerin, aday 

tarafından algılanıp tekrar edilmesidir. 20 puan 

Üç ses algılama ve uygulama 

becerisi 

Piyanodan duyurulan armonik üç sesin, aday 

tarafından algılanıp tekrar edilmesidir. 20 puan 

Melodik hafıza becerisi Piyanoda çalınan ezgi kalıplarının, aday tarafından 

algılanıp tekrar edilmesidir. 30 puan 

Ritim algılama ve uygulama 

becerisi 

Jürinin soracağı ritim kalıplarının, aday tarafından 

algılanıp tekrar edilmesidir. 20 puan 

12

Madde 11. Türk Müziği Bölümü İkinci Aşama “Alan Yeterlilik” Sınavı 

Türk Müziği Bölümü ikinci aşama (Alan Yeterlilik) sınavının kriter, uygulama ve 

değerlendirme puanları aşağıdaki gibidir. 

Tablo 4. Türk Müziği Bölümü ikinci aşama (Alan Yeterlilik) sınav ölçütleri 

Kriterler Uygulama Şekli Değerlendirme 

Adayın ön eleme sınav puanı Adayın ön eleme sınavı katkı oranı (ÖESP x 0.60)

Hazırladığı eseri /eserleri 

icrasındaki başarısı (Çalgı)

Adayın hazırladığı, eseri/eserleri icrasındaki çalgı 

hâkimiyeti ve başarı düzeyinin değerlendirilmesidir. 30 puan 

Hazırladığı eserin/eserleri 

icrasındaki başarısı (Ses)

Adayın hazırladığı, eseri/eserleri seslendirmedeki ses 

hâkimiyeti ve icradaki başarı düzeyinin 

değerlendirilmesidir. 

10 puan 

Madde 12. Ses Eğitimi Bölümü İkinci Aşama “Alan Yeterlilik” Sınavı 

Ses Eğitimi Bölümü ikinci aşama (Alan Yeterlilik) sınavının kriter, uygulama ve 

değerlendirme puanları aşağıdaki gibidir. 

Tablo 5. Ses Eğitimi Bölümü ikinci aşama (Alan Yeterlilik) sınav ölçütleri ve katkı oranları 

Kriterler Uygulama Şekli Puanlar 

Adayın ön eleme sınav puanı Adayın ön eleme sınavı katkı oranı (ÖESP x 0.60)

Hazırladığı 

eseri/eserleri 

icrasındaki 

başarı (Ses)

Ses Genişliği 

Adayın hazırladığı, eseri/eserleri seslendirmedeki 

başarısının; ses genişliği, açısından 

değerlendirilmesidir. 

10 puan 

Yorum 

Adayın hazırladığı, eseri/eserleri seslendirmedeki 

başarısının; ses sağlığı, entonasyon ve yorum 

açısından değerlendirilmesidir. 

30 puan 

Madde 13. Türk Halk Oyunları Bölümü İkinci Aşama “Alan Yeterlilik” Sınavı 

Türk Halk Oyunları Bölümü ikinci aşama (Alan Yeterlilik) sınavının kriter, uygulama ve 

değerlendirme puanları aşağıdaki gibidir. 

Tablo 6. Türk Halk Oyunları Bölümü ikinci aşama (Alan Yeterlilik) sınav ölçütleri 

Kriterler Uygulama Şekli Değerlendirme 

Adayın ön eleme sınav puanı Adayın ön eleme sınavı katkı oranı (ÖESP x 0.40)

Hareket cümlesi 

algılama ve 

uygulama başarısı 

1.Hareket Farklı yörelere ait oyunlar içerisinden belirlenmiş 

olan hareket cümlelerinin sınav anında adaya 

ekrandan izletilerek, adayın ekrandaki oyuncuyla 

birlikte bu hareketleri doğru ve eş zamanlı 

yapabilmesidir. 

10 puan 

2.Hareket 10 puan 

3.Hareket 20 puan 

Hazırladığı farklı yöre 

oyunlarının icrasındaki başarısı 

Adayın farklı oyun türlerinden faydalanarak 

hazırlamış olduğu oyunları yöresel tavır ve estetik 

açıdan icra edebilme becerisidir. 

 

20 puan 

Türkiye’deki Konservatuvarlar

İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nın temelleri 1914 yılında atılmıştır. Darülbedayi'nin okul hüviyetinden

çıkıp bir tiyatro topluluğuna (İstanbul Şehir Tiyatroları) dönüşmesinden sonra, 1917'de hem Türk hem Batı müziğini

bilen öğretmenler yetiştirmek amacı ile Dâr-ül Elhân (Ezgiler Evi) adıyla kurulan okul 1927'den itibaren İstanbul

Belediye Konservatuvarı adı altında faaliyet göstermiş, 1986'da ise İstanbul Üniversitesi bünyesine katılmıştır.

Konservatuvarda günümüzde; Kompozisyon, Üflemeli Çalgılar, Yaylı Çalgılar, Orkestra Şefliği, Vurmalı Çalgılar,

Piyano ve Şan alt bölümlerini kapsayan Müzik Bölümü'nün yanı sıra Tiyatro ve Bale anasanat dallarında da eğitim

verilmektedir.

Hacettepe Üniversitesi Konservatuvarı

1935 yılında Ankara'da Musiki Muallim Mektebi içerisinde kurulan okul, 1938'de müzik öğretmeni yetiştirilen

bölümün Gazi Eğitim Enstitüsü'ne bağlanmasından sonra konservatuvar yönetmeliği ile kabul edilerek 1940'ta

yürürlüğe girmiştir. Yurtdışından davet edilen birçok eğitmen önderliğinde eğitim hayatına başlayan

konservatuvarda günümüzde, Piyano, Yaylı Çalgılar, Kompozisyon ve Orkestra Şefliği, Üflemeli Çalgılar, Vurmalı

Çalgılar, Caz, Müzikoloji, Bale ve Tiyatro Anasanat dallarında eğitim verilmeye devam etmektedir.

Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

1954 yılında 'İzmir Müzik Okulu' ismi altında açılan kurum1958'de İzmir Devlet Konservatuvarı adını aldı. 1982'de

Dokuz Eylül Üniversitesi bünyesine alınan konservatuvarda günümüzde, Müzik ve Sahne Anasanat Dalları, Bale,

Kompozisyon ve Orkestra Şefliği, Opera ve Piyano Onarımı-Yapımı bölümlerinde eğitim verilmektedir.

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

1882'de Osman Hamdi Bey tarafından Mekteb-i Sanayi-i Nefise-i Şahane adıyla kurulan MSGSÜ bünyesinde

bulunan konservatuvar, 1970'de İstanbul Devlet Konservatuvarı adıyla kurulmuş, 1972 ise Mimar Sinan

Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’ne bağlanmıştır. 3 Ana bölüme ayrılan konservatuvarda Müzik Bölümü; Yaylı

Çalgılar, Piyano-Arp-Gitar , Üfleme ve Vurma Çalgılar, Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Anasanat dalları,

Müzikoloji Bölümü; Genel Müzikoloji ve Etnomüzikoloji , Sahne Sanatları Bölümü ise Opera, Tiyatro ve Bale

Anasanat Dallarında eğitim verilmektedir.

İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı

Anadolu′da açılan diğer Türk müziği konservatuvarlarına öncü olan İstanbul Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı,

1975 yılında İstanbul'da kurulmuş, 1976'da eğitime başlamıştır. 1982'de İstanbul Teknik Üniversitesi'ne bağlanan

konservatuvarda günümüzde, Çalgı Yapım, Kompozisyon, Müzikoloji, Çalgı ve Ses Eğitimi, Türk Halk Oyunları,

Müzik Teknolojileri ve Müzik Teorisi Anasanat dallarında eğitim verilmektedir.

Ege Üniversitesi Devlet Türk Müziği Konservatuvarı

1983'de İzmir'de kurulan Türk Mûsikîsi Konservatuarı, 1984'de Ege Üniversitesi bünyesine alınarak eğitim

vermeye başlamıştır. 1989-1990 akademik yılında Ses Eğitimi, Türk Halk Oyunları ve Çalgı Yapım Bölümü

kurularak, günümüzdeki dört bölümden oluşan konservatuvar yapılanmasına kavuşmuştur.

Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

1986'da Eskişehir Anadolu Üniversitesi bünyesinde, Anadolu'da çağdaş anlamda, Atatürk ilkelerinin ışığında

Çoksesli Klasik Batı Müziği Eğitimi ile Sahne Sanatları Eğitimi vermek üzere kurulan konservatuvarda, Müzik

Bölümü; Yaylı Çalgılar, Üfleme ve Vurmalı Çalgılar, Piyano, Gitar, Arp, Kompozisyon, Orkestra Şefliği, Müzik

Teorisi Anasanat dalları, Sahne Sanatları Bölümü; Tiyatro, Oyunculuk Kukla ve Gölge Oyunu, Opera Anasanat

Dalları, Çalgı Yapım Bölümü; Yaylı Çalgılar Yapımı ve Müzikoloji Bölümü; Genel Müzikoloji Anabilim Dalı olmak

üzere 4 ana bölümden oluşmaktadır. 2015'te Türk Müziği Bölümü'nü de bünyesinde ekleyen konservatuvarın yakın

zamanda bale bölümünü hizmete açması da beklenmektedir.

Gaziantep Üniversitesi Türk Müziği Konservatuvarı

1987 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi ve Ege Üniversitelerinden sonra kurulan Türkiye’nin 3. Türk Müziği

Konservatuvardır. 1988 yılında eğitime başlayan konservatuvarda, I. ve II. öğretim programlarında dört yıllık lisans

eğitimine dayalı teorik ve uygulamalı olarak Türk Müziği ve Türk Halk Oyunları eğitimi verilmektedir.

Ankara Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

Prof. Hikmet Şimşek'in danışmanlığında 1998'de Ankara Üniversitesi bünyesinde kurulan konservatuvarda Sahne

Sanatları ve Müzik Bölümü olmak üzere 2 bölüm ve 4 anasanat dalında lisans eğitimi verilmektedir. Sahne Sanatları

13

bölümü; Şan ve Modern Dans, Müzik Bölümünde ise, Çalgı ve Bestecilik Anasanat Dalı programları bulunmaktadır.

Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

Kültür ve Turizm Bakanlığının Ankara, İstanbul ve İzmir dışında Anadolu'da bir orkestranın kurulması fikrinden

yola çıkılarak 1989'da Adana'da eğitim hayatına başlayan konservatuvarda Müzik ve Sahne Sanatları Bölümlerinde

eğitim verilmektedir.

Trakya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

1991 yılında Edirne'de kurulan Trakya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, sadece müzik anasanat dallarında eğitim

vermektedir.

Selçuk Üniversitesi Dilek Sabancı Devlet Konservatuvarı

1991'de Konya'da kurulan konservatuvar 1993'te Sahne Sanatları Bölümü Tiyatro Anasanat Dalı ve Türk Müziği

Bölümlerinde eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamıştır. Günümüzde, Geleneksel Türk Müziği, Müzik ve Sahne

Sanatları olmak üzere 3 farklı anabilim dalında eğitim vermektedir.

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

1993'de Samsun'da kurulan Ondokuz Mayıs Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Müzik, Sahne Sanatları ve

Müzikoloji olmak üzere 3 anasanat dalında eğitim vermektedir.

Mersin Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

1994 yılında Mersin'de kurulan konservatuvarda, Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü'nde eğitim verilmektedir.

Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi

Bilkent Üniversitesi bünyesinde Ankara'da kurulan bu özel kurum, Müzik ve Tiyatro olmak üzere 2 anasanat dalında

eğitim vermektedir.

Fırat Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

1997'de Elazığ'da kurulan Fırat Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Temel bilimler alanında lisans eğitimi

vermektedir.

Sakarya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

1997'de Sakarya'da kurulan konservatuvarda, Temel Bilimler, Türk Müziği, Türk Halk Oyunları ve Müzik

Teknolojileri dalında eğitim verilmektedir.

Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

1998'de Bursa'da kurulan Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Yaylı, Üfleme ve Vurmalı Çalgılar, Piyano,

Kompozisyon ve Orkestra Şefliği ve Türk Müziği anasanat dallarıda eğitim vermektedir.

Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

1999'da Afyon'da kurulan Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, 2000 yılında eğitime başlamıştır.

Günümüzde, Türk Halk Müziği, Türk Sanat Müziği, Müzik Bölümü ve Sahne Sanatları Bölümlerinde eğitim

vermektedir.

Akdeniz Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

1999'da Antalya'da kurulan Akdeniz Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Müzik, Sahne Sanatları ve Geleneksel

Türk Müziği dalında eğitim vermektedir.

Haliç Üniversitesi Konservatuvarı 

2000'de İstanbul'da kurulan konservatuvarda, Tiyatro, Türk Müziği, Opera ve Konser şarkıcılığı dallarında eğitim

verilmektedir.

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı

2000'de Niğde'de kurulan konservatuvar, 2013 yılında Türk Müziği ve Müzikoloji dalında eğitim vermeye

başlamıştır.

Dicle Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

2002 yılında kurulan Dicle Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Temel bilimler, Ses eğitimi ve Türk Halk oyunları

14 alanında eğitim vermektedir.

Başkent Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

2003 yılında Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi bünyesinde Ankara'da kurulan okul 2006 yılında

Başkent Üniversitesi Devlet Konservatuvarı olarak yeniden yapılandırılmıştır. Günümüzde, kompozisyon, müzik

teorisi, piyano, arp, gitar, orkestra ve koro şefliği, yaylı çalgılar, üflemeli çalgılar, koro, opera ve popüler müzik

sarkıcılığı dallarında lisans ve yüksek lisans eğitimi vermektedir.

Gazi Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı

Ankara'da bulunan Gazi Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı, çalgı, ses, kompozisyon ve müzikoloji

olmak üzere 4 farklı anasanat eğitim vermektedir.

Bülent Ecevit Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

Nisan 2012'ye dek Zonguldak Karaelmas Üniversitesi adını taşıyan Bülent Ecevit Üniversitesi bünyesinde

Zonguldak'ta kurulan Devlet Konservatuvarı'nda Müzik, Sahne Sanatları ve Çalgı Yapımı bölümleri yer almaktadır.

Kafkas Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

2003'te Kars'ta kurulan Kafkas Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Müzik ve Geleneksel Türk Müziği dalında

eğitim vermektedir.

Trabzon Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

Karadeniz Teknik Üniversitesi'ne bağlı olarak 2003 yılında kurulan Karadeniz Teknik Üniversitesi Devlet

Konservatuvarı, müzikoloji, müzik ve sahne sanatları olmak üzere 3 anasanat dalında eğitim vermektedir.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

Çanakkale'de bulunan Onsekiz Mart Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nda, Performans, Müzik Teorisi,

Müzikoloji, Müzik Teknolojileri, Kompozisyon, Şeflik, Çalgı ve Ses alanlarında eğitim verilmektedir.

Gazi Osman Paşa Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

Tokat'ta kurulan Gazi Osman Paşa Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nda, sadece Türk Müziği dalında eğitim

verilmektedir.

Adnan Menderes Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

2005'te Aydın'da kurulan Adnan Menderes Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nda, Müzik, Sahne Sanatları ve Türk

Müziği anasanat dallarında eğitim verilmektedir.

Antakya Devlet Konservatuvarı

2005'te Antakya'da kurulan Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nda, Türk müziği dalında

eğitim verilmektedir.

Kocaeli Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

2006 yılında eğitime başlayan Kocaeli Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nda Müzik, Müzikoloji ve Türk Müziği

anasanat dallarında eğitim verilmektedir.

Adıyaman Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

2006'da Adıyaman'da kurulan konservatuvarda, Müzik ve Sahne Sanatları, Müzikoloji ve Türk Müziği anasanat

dallarında eğitim verilmektedir.

İnönü Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

2007 yılında eğitim vermeye başlayan Malatya İnönü Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nda, Müzik ve Türk Halk

Müziği anasanat dallarında eğitim verilmektedir.

Artuklu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

2007'de Mardin'de kurulan konservatuvarda, Müzik, Müzikoloji ve Sahne Sanatları dalında eğitim verilmektedir.

Giresun Üniversitesi Devlet Konservatuvarı

2008'de Giresun'da kurulan konservatuvarda, Müzik, Geleneksel Türk Müziği ve Türk Halk Oyunları dalında eğitim

verilmektedir.

15

Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı 

2010'da kurulan Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı, Ses Eğitimi, Çalgı

Eğitimi ve Müzikoloji olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır.

Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı

2011'de Ankara'da kurulan Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı'nda sadece Türk

müziği dalında eğitim verilmektedir.

Ordu Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi

2012 yılında eğitime başlayan Ordu Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi; Müzik, Türk Müziği, Tiyatro,

Opera ve Bale, Türk Halk oyunları olmak üzere farklı bölümleri içerisinde barındırmaktadır.

İskenderun Teknik Üniversitesi Mustafa Yazıcı Devlet Konservatuvarı

Hatay'da kurulan konservatuvarda Müzik anasanat dalında eğitim verilmektedir

Popüler Yayınlar

En Son Haberler

Duyurular

GSL Hazırlık Kursu 3. Deneme Sınav Sonuçları Açıklanmıştır. Sonuçlara Ulaşmak İçin Tıklayın.. ______________________________________________...